Nazwa firmy to pierwsza rzecz, z jaką zwykle styka się klient. Od niej zależy pierwsze wrażenie oraz to, aby potencjalny nabywca w ogóle zainteresował się daną ofertą. Na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu?
Co wyróżnia dobrą nazwę?
Nazwa musi być chwytliwa, zwracająca na siebie uwagę, tak by klient szybko ją zapamiętał i kojarzył z konkretnymi produktami. Co jednak ważne, musi też pasować do charakteru firmy – zabawna, ale zbyt frywolna nazwa na przykład dla kancelarii prawniczej nie będzie budować zaufania, ponieważ prawniczych usług klienci raczej nie utożsamiają z rozrywką i dwuznacznym humorem.
Dlatego przy tworzeniu firmowej nazwy warto zwrócić się o pomoc do specjalistów, korzystając z oferty https://sofista.com.pl/naming-tworzenie-nazw-firm/ – profesjonalny naming uwzględnia wytyczne zleceniodawcy, ale bierze też pod uwagę różne kryteria wpływające na późniejszy odbiór marki.
Nazwa jest wizytówką i choć trudno jednoznacznie ocenić, w jakim stopniu wpływa na sukces firmy, to nie da się zaprzeczyć, że mając do wyboru wiele propozycji, klient w ramach wstępnej selekcji może kierować się właśnie tym kryterium.
Firmowe logo
Kolejny etap to graficzne przedstawienie nazwy firmy. Logo musi być czytelne, tak by umieszczone w nim słowa dało się łatwo przeczytać. I podobnie jak w przypadku samego tekstu, tak i graficzna oprawa firmowego logo musi nawiązywać do branży i rodzaju świadczonych usług.
Logo powinno atrakcyjnie wyglądać zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej, trzeba też sprawdzić, jak będzie się prezentować wydrukowane na różnego typu gadżetach reklamowych. Zarówno w przypadku nazwy, jak i grafiki, nie wolno kopiować rozwiązań stosowanych przez konkurencyjne firmy.
Jak budować markę?
Oczywiście na samej nazwie nie da się zbudować sukcesu. Klient przecież będzie chciał wiedzieć, co dokładnie wybrana firma ma do zaoferowania, więc trzeba przygotować materiały promocyjne, informacje dla mediów, poradniki i teksty do opublikowania na stronach internetowych, co również warto zlecić specjalistom, na przykład tam: https://sofista.com.pl/copywriting/.
Treści promocyjne są bardzo ważne, ponieważ pomagają zbudować więź z klientem, a jeśli tworzone są profesjonalnie, to uwzględniają oczekiwania grup docelowych i są dostosowane do określonego typu przekazu.