Wyzwania sprzedaży sprzętu sportowego online: jak je rozwiązać za pomocą marketingu konwersacyjnego? W 2020 roku, pomimo silnej eksplozji w e-commerce, nie można tego samego powiedzieć o rynku sprzedaży internetowej sprzętu sportowego. Ale dlaczego? Jakie są przeszkody w zakupie? Jakie rozwiązania można zastosować, aby wspierać witryny e-commerce specjalizujące się w artykułach sportowych?
Sportowy e-commerce zaczyna wygrywać
Internetowa sprzedaż artykułów sportowych nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Wszyscy zainwestowali w technologię cyfrową. Dlaczego taki boom?
Wynika to częściowo z kryzysu zdrowotnego, którego doświadczamy. Boom w sportowym e-commerce miał miejsce podczas pierwszego lockdownu. Wielu Polaków, zmuszonych do pozostania w domu, zamkniętych hal sportowych, zainwestowało w sprzęt pozwalający im na sesję treningową w domu. Zamknięcie zrodziło również pomysły wśród niektórych, którzy zdecydowali się na uprawianie sportu podczas tego odosobnienia. Innym, bardziej uniwersalnym powodem jest niewłaściwe używanie artykułów sportowych. 54% Polaków używa ich w artykułach modowych.
Sukces sportowego e-commerce ma charakter cykliczny. Jeśli marki chcą być w stanie to przezwyciężyć, będą musiały zainwestować, aby zmniejszyć bariery zakupowe. Ale czym one są?
Dlaczego Polacy niechętnie kupują artykuły sportowe przez Internet?
Wymieniamy tutaj główne czynniki niechęci do kupowania artykułów sportowych przez Internet. Oczywiście mogą być inne.
Trudność w odkrywaniu kart produktów
Istnieje kilka profili kupujących. Niektórzy przychodzą na Twoją stronę z dokładnym pomysłem na produkt, który chcą kupić. Inni mają kryteria wyszukiwania, ale nie wiedzą dokładnie, jakiego produktu chcą. W końcu niektórzy przychodzą porównywać, patrzeć bez konieczności kupowania. Jak sprawić, by odkryły produkt, który sprawi, że chcą go kupi? Na tym polega problem: 56% klientów, którzy odwiedzają witrynę e-commerce, nie widzi karty produktu.
Interesujące może być narysowanie paraleli ze sklepami fizycznymi. W jednym z badań podkreślono następujące wyniki: wśród osób, które kupują dodatkowe przedmioty, 60% robi to, ponieważ przypadkowo znalazło przedmioty, które im się podobały. Spośród tych, którzy kupują dodatkowe przedmioty, 41% robi to, ponieważ znalazło produkty tej samej jakości, ale tańsze.
Dlaczego te zachowania nie występują w Internecie?
W fazie odkrywania produktu należy wziąć pod uwagę różne kryteria: cenę, jakość, ale także podobieństwo badań i ulubione.
Jakie rozwiązania? Gdy odwiedzający trafią na Twoją stronę, mogą wyszukać artykuł według swojej płci (ubrania dla mężczyzn lub kobiet), kategorii produktu (buty, akcesoria itp.) lub według sportu (bieganie, tenis, koszykówka, itp.). Najlepiej rozwiązane jest to tutaj: https://tanie-zakupy.pl/kategoria,sport-i-turystyka,pl,3217.html, co znacznie zachęca odwiedzających sklep do kupowania.
Celem jest odtworzenie doświadczenia w sklepie. Rozpoczynając rozmowę ze swoimi klientami i oferując im porady, zapewniasz im usługę, której do tej pory doznali wyłącznie w sklepie stacjonarnym i o to chodzi.