Menu

NaszePokoje24.pl

Aranżacje wnętrz i porady budowlane

  • Strona główna
  • Budowa
  • Aranżacje
  • Kuchnia
  • Pokoje dziecięce
  • Łazienka
  • Sypialnia
  • Ogród
  • Remont
  • Ciekawostki
  • Pokój dzienny
  • Architektura
  • Praca w budownictwie
  • Poradniki
NaszePokoje24.pl

Aranżacje

  • Dekorowanie domu – do jakiej aranżacji Cię przyciąga?

Porady budowlane

  • Plany domu z punktu widzenia ich przyszłych gospodyń – ciekawe wnioski!

Ciekawostki

  • Czy domowe wnętrza warto dekorować? Znamy argumenty za i przeciw!

Sekrety sukcesu sprzedaży nieruchomości – wyjaśnia ekspert rynku Adam Białas.

Data publikacji: 2 września 202014 grudnia 2021 Autor: Redakcja

Adam Białas sprzedał dziesiątki osiedli, domów i segmentów w całej Polsce, to dyrektor w agencji Core PR, dziennikarz, ekspert rynku i wieloletni działacz Międzynarodowej Federacji Dziennikarstwa w Brukseli (IFJ) i SDRP. W latach 90 związany z mediami TVP, Gazeta Wyborcza, TV2 Dania, Berlingske Tidende i prasą polonijną w USA. Manager marketingu i reklamy, publicysta i ekspert rynku, współautor sukcesu wielu projektów medialnych na rynku polskim. Członek i założyciel Izby Wydawców Prasy. Publicysta i ekspert wielu mediów krajowych i zagranicznych. Od ponad dwóch dekad skutecznie działa w obszarze PR i e-marketingu. Autor wielu autorskich projektów PR, e-marketing, i w ostatnich latach dedykowanych programów partnerskich w modelach efektywnościowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w kampaniach i budowaniu wizerunku brandu B2B i B2C.

Agencja, którą zarządza CORE PR obsłużyła ponad 600 kampanii. Specjalizuje się w sektorze finansowym (M&A, IPO-GPW, pozyskiwanie finansowań, fundusze Private Equity/ VC), deweloperskim , HoReCa, MICE i gamingowym. Agencja realizowała działania dla największych deweloperów i agencji nieruchomości, ale też dla czołowych Spółek z sektora gier wideo w obszarze wsparcia IPO. Prowadzi też działania integrujące środowisko branżowe, jak np. „miksery” dla top liderów branży, nowatorskie prezentacje projektów jak i działania kryzysowe.

Dziś wyjaśnia, jak działają profesjonalne działy sprzedaży największych deweloperów i agencji nieruchomości.

Większość kampanii opiera się na podstawowych narzędziach e-marketingu, które są powszechnie oferowane na rynku. Należą do nich:ï  SEO i reklamy AdWords (remarketing), gdzie dobrze radzi sobie Dom Development, i  treści służące marce, czyli Content Marketing, jak robi to np. Archicom i  media społecznościowe, świetnie prowadzone przez Marvipol, i  Business View, czyli wizualizacje projektów – jak realizacja Budimex Nieruchomości z osiedlem Wiślany Mokotów, i  praca nad wysokimi ocenami klientów, jak Echo Classic i  wspierające brand treści wideo, gdzie króluje kojarzony z wysoką jakością Echo Investment.

Rzadziej wykorzystuje się kojarzone z wysoką ceną i mniej znane narzędzia jak geolokalizacje marketingowe (np. mikroTargeting), programy partnerskie czy PR. Wbrew pozorom to bardzo tanie i efektywne instrumenty, np. wysokiej jakości, atrakcyjne treści redakcyjne PR są kilkukrotnie tańsze od reklamy i dają dużo lepszy efekt. Geolokalizacja pozwala dotrzeć do wybranej grupy docelowej za ułamek kosztów udziału w targach mieszkaniowych, a afiliacje rozliczane w modelach PPS są bezpieczne, bo płacimy za dostarczony efekt. Dobry performance marketing może wygenerować wysoką konwersję sprzedaży mieszkań, a dobrze prowadzona komunikacja oraz pozytywne opinie (buzz marketing) o deweloperze mogą być cenniejsze od reklamy.

Wśród portali nieruchomościowych liderem w swojej branży jest otodom.pl, który ma czterokrotnie większą liczbę odwiedzin niż kolejne w czołówce: morizon.pl, nieruchomosci-online.pl, domiporta.pl, rynekpierwotny.pl. Narzędzie analityczne Similarweb wskazuje na trzy główne źródła ich ruchu: wejścia bezpośrednie na portal, wejścia organiczne (wyszukiwarka Google) i social media. Warto pamiętać, że większość portali wypracowała ruch dzięki wyszukiwarkom. Dlatego pozycjonowanie stron (SEO) deweloperów czy ich inwestycji nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ pojawienie się w TOP 10 najważniejszych słów kluczowych jest trudne do zrealizowania. Znacząco wpływa to na atrakcyjność działań PR oraz remarketingu, które pozwalają na pokonanie opisanych trudności i efektywne dotarcie do grupy docelowej, co ważne, za relatywnie niski koszt.

Dobre wyniki wspierania sprzedaży przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, jak FB, LinkedIn czy Instagram, wymagają sporo fachowej wiedzy i pracy. Niestety to z pozoru łatwe pole jest bardzo zaniedbane i często jedynie odstrasza klientów. Ochrona wizerunku to kompleksowa usługa chroniąca przed pomówieniami i zniesławieniami, nieuczciwą konkurencją, hejtem oraz agresją w Internecie. Jeśli np. przeanalizujemy opinie wizytówek Google, to w większości przypadków zadowolony klient uzna, że dobry serwis i jakość mu się należały i nie dokona wpisu, a ten nawet bardzo nieliczny niezadowolony da nam najgorszą ocenę. Aby odwrócić ten fałszywy mechanizm, trzeba przeprowadzić działania wpisane w strategię sprzedaży i komunikacji. Warto o to zadbać, bo dobrze dobrane, atrakcyjne zdjęcia, wysoka ocena i  linkowanie do strony sprzedażowej jest formą naszego pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem.  Ważne jest profesjonalne przygotowanie zespołu do sytuacji kryzysowych. Deweloperzy często muszą mierzyć się z wieloma problemami, które mogą uderzać w ich wizerunek, co wpływa pośrednio lub bezpośrednio na sprzedaż.  Nie sposób ich uniknąć, ale można zniwelować ich skutki.

Równie ważna jest analiza konwersji i źródeł pozyskania ruchu. Należy jednak pamiętać, aby śledzić ten proces całościowo. Zaniedbanie podstawowych narzędzi w dłuższym czasie negatywnie wpłynie na ogólne postrzeganie dewelopera na rynku. Oczywiście o ile zależy mu na pozycjonowaniu się brandem, a nie inwestycjach w niepowiązanych spółkach celowych. Dobrym przykładem jest Mostostal SA, który w krótkim czasie, poprawiając swój e-marketing, skutecznie zbudował dobry wizerunek brandu premium. Prócz powszechnie dostępnych narzędzi analitycznych, jak np. Google Analytics, dysponujemy obecnie różnorodnym oprogramowaniem dla firm deweloperskich i generalnych wykonawców (rozwiązania dedykowane i abonamentowe), pozwalającym skutecznie śledzić i analizować konwersję. Jest ono dużym wsparciem, bo pozwala zbadać i ocenić cały proces sprzedażowy na każdym etapie inwestycji. Do podstawowych statystyk należą takie parametry jak: ilość zapytań i godziny, w których najczęściej piszą internauci, najczęściej i najrzadziej oglądane mieszkania, kryteria, jakie najczęściej wybierają internauci w wyszukiwarce systemu, najczęściej oglądane strony, ilość nowych i powracających użytkowników, średni czas spędzany na stronie itp.

Najlepsze wsparcie sprzedaży e-marketingiem musi być jednak skutecznie połączone z działaniem obsługi klienta, czy choćby zadaniami pro sprzedażowymi. Z pomocą przychodzą tu systemy dla deweloperów, jak CRM (zarządzanie relacjami z klientami) i CMS (system zarządzania treścią) – oprogramowanie pozwalające na łatwe utworzenie i prowadzenie serwisu. Natomiast systemy KPI, monitorujące efekty pracy i dokonań zespołu sprzedażowego, skutecznie wspierają osiąganie planowanych przez dewelopera celów.

Dobrze prowadzony e-marketing i PR deweloperski jest też korzystny przy pozyskiwaniu finansowań pod inwestycje. Zapewniam, że potencjalni inwestorzy na pewno zweryfikują obraz dewelopera w internecie, gdyż może on tworzyć swoistą wartość dodaną lub istotną przeszkodę w osiągnięciu sukcesu i realizacji strategii sprzedażowej. Spółki notowane na giełdzie o wiele lepiej dbają o ten obszar.

Warto cyklicznie audytować ten bardzo ważny obszar, mający wpływ na sprzedaż mieszkań, ale i wycenę wartości spółek.

Zmiany pokoleniowe silnie wskazują na wzrost znaczenia kreatywnych narzędzi online. Pokolenie 25-35-latków wykazuje silny wzrost znaczenia odbioru przekazu na smartfonach i tabletach – wyjaśnia ekspert rynku nieruchomości Pan Adam Białas.

 

Fot. Adam Białas / ekspert rynku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najciekawsze publikacje

  • Czy domowe wnętrza warto dekorować? Znamy argumenty za i przeciw!
  • Jak i kiedy prawidłowo podlewać ogród?
  • Szykujesz się do remontu mieszkania? Pomożemy Ci znaleźć wykonawcę!
  • 3 kroki do rozpoczęcia udanego projektu
  • Jak najwięcej, za jak najmniej – czyli jak mądrze dysponować budżetem na budowę domu?

Kredyty mieszkaniowe

Money.pl - Kliknij po wiecej
Wyszukaj kredyty mieszkaniowe
Przeznaczenie:
Kwota inwestycji
(np.: wartość nabywanego mieszkania)
PLN
Środki własne PLN
Waluta kredytu
Okres spłaty kredytu lat
Pokaż tylko kredyty bez prowizji za przewalutowanie
za wcześniejszą spłatę
Pokaż kredyty w kolejności od najniższych prowizji za przyznanie
od najniższego oprocentowania

Styl Skandynawski

https://www.youtube.com/watch?v=bBZik4ebluw&t=3s

Tynk o strukturze drewna

https://www.youtube.com/watch?v=7Y7Pwf4tI4A

Kreatywne aranżacje

https://www.youtube.com/watch?v=Iy5A-7XPSnE

Rynek nieruchomości

Money.pl - Kliknij po więcej
Nieruchomości
  • Zarabiamy dwa razy więcej, ale stać nas na tyle samo co przed dekadą
    Za przeciętną pensję możemy kupić niespełna 0,9 mkw mieszkania. To niewiele więcej niż przed wstąpieniem do Unii Europejskiej. Sprawdź, jak wyglądamy na tle innych.
  • Rośnie pula "rządowych" mieszkań na wynajem. Sprawdź gdzie
    W ofercie Funduszu Mieszkań na Wynajem znalazły się 122 lokale.
  • Rewolucyjne zmiany w MdM. Dwukrotnie wzrosną dopłaty i liczba mieszkań
    Dziesiątki tysięcy rodzin zyskają szansę na dopłatę do kredytu mieszkaniowego. Sprawdź, co się zmienia.
  • Drogowcy złożyli wnioski na prawie 5 mld zł z Unii
    GDDKiA ujawnia, które drogi zostaną wybudowane za pieniądze z Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023.
  • Statistica: W czym mieszka Polak? W klitce, często nawet bez łazienki
    Według danych Eurostatu na Polaka przypada 26,3 metra kwadratowego mieszkania. Często są to lokale bez podstawowych wygód.
  • Budownictwo w Polsce. Rekordowe wyniki deweloperów
    Od stycznia do maja tego roku deweloperzy rozpoczęli budowę 34 tysięcy mieszkań. Poprzedni rekord padł w 2008 roku.
Wspierane przez Money.pl

Murek w ogrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=qYMa4HnXD_Y

Domek 35m – część 1

https://www.youtube.com/watch?v=3OVfhgM7DRM

Domek 35m – część 2

https://www.youtube.com/watch?v=eDETRf4yboQ

Polub nas na Facebooku

Łożyska

Redakcja

Adres redakcji:
Portal NaszePokoje24.pl
Ul. Przy Torach 19
43-382 Bielsko-Biała

Kontakt
Napisz do nas
Tel: 509-933-943
©2023 NaszePokoje24.pl | WordPress Theme by Superb Themes