Windykacja należności to zadanie, które wymaga cierpliwości oraz odpowiednio dopasowanych metod i narzędzi pracy. W tej kwestii można bowiem napotkać na opór dłużników, którzy wcale nie są zainteresowani kontaktem z bankiem czy inną firmą czy instytucją, której zalegają z płatnościami. Warto więc szukać rozwiązań, które ułatwią komunikację, a jednocześnie sprawią, że będzie się ona odbywała według najwyższych standardów i zgodnie z zasadami firmy.
Aby prowadzić skuteczną windykację w firmie, która zajmuje się usługami finansowymi, koniecznie trzeba wprowadzić elektroniczny system i oprogramowanie, które odciąży nieco pracowników. Jeśli dłużników są setki czy tysiące, trudno jest spodziewać się, że pracownik firmy samodzielnie, ręcznie będzie zajmował się weryfikacja zgłoszeń, planowaniem kontaktów czy wysyłaniem ponagleń lub innych form korespondencji z dłużnikami. Wiele zadań powinno być realizowanych automatycznie, co ułatwi pracę, a jednocześnie zapewni szybką realizację i sprawną obsługę dłużników.
Dobry system contact center
Nowoczesne oprogramowania dla firm ułatwiają pracę między innymi działom obsługi klienta, a także działom reklamacji, telemarketingu czy innych części firm, które odpowiadają za kontakt z klientem. Dział windykacji pod wieloma względami jest specyficzny. Wymaga kontaktu z klientami trudnymi, unikającymi kontaktu, a także realizowania wszystkich swoich zobowiązań. Trudno jest więc mówić o utrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, którzy nie wywiązują się ze swoich obowiązków, a jednocześnie chcą korzystać z pełni praw. System contac center będzie jednak także w tym przypadku dobrym rozwiązaniem, które pewne kwestie zautomatyzuje i usprawni. Dzięki wygodnemu w obsłudze oprogramowaniu będzie możliwe nawiązywanie kontaktu telefonicznego z dłużnikiem, wysyłanie wiadomości na różnego rodzaju komunikatorach, wysyłanie maili oraz innych form wirtualnej korespondencji. Z pewnością praca będzie przebiegała szybciej, ale o jej skuteczności zdecyduje nie tylko sposób kontaktu, ale również forma wiadomości. Dłużnicy rzadko bowiem pozytywnie reagują na jakiekolwiek formy ponagleń.
System dopasowany do potrzeb
Jeśli interesuje nas system obsługi zgłoszeń dla potrzeb działu windykacji zajmującego się obsługą dłużników, warto inwestować w sprawdzone i przetestowane rozwiązania, pochodzące od dobrych i znanych na rynku producentów oprogramowania. Wdrożenie systemu jest dosyć sporą inwestycją, tym większą – im większa będzie jego funkcjonalność oraz możliwości wykorzystania. Warto więc najpierw przeanalizować ofertę różnych firm, a dopiero potem zdecydować, która opcja będzie najbardziej dopasowana do konkretnych potrzeb. Dobrym rozwiązaniem mogłaby być możliwość przetestowania systemu w krótkim czasie. Wtedy najlepiej można ocenić, czy faktycznie jest to związanie, które będzie przydatne. Gdy wybieramy oprogramowanie dla firmy, zwracajmy też uwagę na to, jak się je obsługuje, czy jest to obsługa bezproblemowa i intuicyjna, czy wymagająca specjalistycznego szkolenia. Im prostsze korzystanie z oprogramowania, tym szybciej będzie można zaobserwować pierwsze korzyści jego zainstalowania i wdrożenia w firmie.