Zarządzanie kampaniami to skomplikowany proces, który wymaga zaangażowania oraz elementarnej wiedzy, która umożliwi pewne poczynania. Nieodłącznym elementem każdej kampanii jest audyt konta Google, który pozwala na wprowadzenie niezwykle potrzebnych i korzystnych zmian.
Po przejęciu konta od klienta niezbędne będzie przeprowadzenie audytu konta Google Ads. Taki zabieg pozwoli na znaczną poprawę konta już na samym początku. Audyt Google Ads pełni niejako funkcję kontrolną konta. Audyt ma za zadanie wyszukać wszelkie niekorzystne słowa kluczowe czy grupy reklam, które są nieskuteczne dla kampanii.
W jakim celu przeprowadza się audyt konta Google Ads?
Audyt konta Google Ads umożliwia przede wszystkim bardziej szczegółowy pogląd na aspekty, które zazwyczaj sprawdzane są przez nas dość powierzchownie.
Głównym celem audytu jest przede wszystkim sprawdzenie stanu kampanii. Kontrola dotyczy także grup reklamowych, a także najważniejszych słów kluczowych, które mają bardzo ważne znaczenie w pozycjonowaniu. Regularne przeprowadzanie audytu jest niezwykle istotne. Dzięki temu można zaoszczędzić budżet, który przeznaczylibyśmy na niedziałające i nieskuteczne strategie. Najważniejszymi założeniami audytu Google jest relokacja budżetu oraz wprowadzenie nowych, lepszych rozwiązań.
Jak poprawnie przeprowadzić audyt konta Google Ads?
Przed rozpoczęciem audytu, należy mieć na uwadze, iż konto Google ma wiele istotnych warstw. Każdą z nich trzeba wziąć pod uwagę.
Przeprowadzanie audytu wymaga niezwykłej skrupulatności i dociekliwości. Gdy nasze działania będą cechować się takimi przymiotami, wówczas będziemy mieć dużą szansę na jak najlepszą optymalizację konta Google Ads.
Na początku musimy zacząć od przeprowadzenia audytu na poziomie konta. Problemu pojawiające się na tym etapie mogą znacząco wpłynąć na całą strategię konta Google Ads. Sprawdzenie ustawień konta i skorygowanie ewentualnych błędów będzie miało ogromne znaczenie. Już od pierwszego etapu zależy nasze powodzenie. Przeprowadzenie audytu na poziomie konta będzie wymagało:
• łączenia konta Google Ads oraz Google Analytics,
• śledzenia konwersji,
• konta menadżera MCK,
• logicznej struktury konta Google Ads,
• współczynnika Lin-Rodnitzky.
Na drugim etapie przeprowadzania audytu powinniśmy wziąć pod uwagę strukturę oraz trafność reklam. Trafność jest niezwykle istotnym aspektem, który ma ogromny wpływ na skuteczność całej kampanii Google Ads. Struktura zaś zapewni nam dobrą organizację, co z kolei przełoży się na optymalizację wykorzystania czasu.
Bardzo ważne będzie także uwzględnienie struktury kampanii Google Ads. Na tym etapie powinniśmy skupić się na odpowiednim nazewnictwie nazwy kampanii oraz jej celach. Niezwykle istotne będzie także zwrócenie na język oraz typy sieci.
Słowa kluczowe – niezwykle ważne znaczenie
Prawidłowe przeprowadzenie audytu konta Google Ads nie może się obyć bez odpowiedniej analizy i ustalenia korzystnej strategii słów kluczowych. To właśnie one mają ogromny wpływ na nasz sukces marketingowy.