Jedno ze starych pytań dotyczących public relations zawsze brzmiało: czy potrzebuję zewnętrznego usługodawcy public relations, czy mogę to zrobić sam? To pytanie nigdy nie stało się bardziej znaczące niż w dobie Google, całodobowego cyklu wiadomości i mediów społecznościowych. Odpowiedź brzmi „tak” z różnych powodów.
Pierwszym powodem, który przychodzi na myśl, są koszty i czas.
W biznesie wszystko kręci się wokół wyniku. Tylko w tym przypadku mądrzej jest zatrzymać agencję public relations. Public relations to nie tylko komunikaty prasowe, konferencje prasowe i wystąpienia w mediach. Obejmuje również aspekt mediów społecznościowych związany z prowadzeniem bloga firmy, strony na Twitterze i Facebooku. Wymagałoby to kilku etatowych osób.
Jeśli chodzi o samą pensję, tracisz, ponieważ przy zaliczce w agencji public relations masz na koncie zespół profesjonalistów, którzy zajmują się każdym aspektem tej kampanii public relations. W przypadku małych i średnich organizacji oszczędności są jeszcze większe. Nie tylko oszczędzasz pieniądze, oszczędzasz czas i pamiętasz na pewno, że czas to pieniądz. W ciągu dnia nie ma wystarczającej liczby godzin, aby mała lub średnia firma zrobiła wszystko, co należy zrobić. A czas spędzony poza podstawową działalnością oznacza utratę szans. Utrzymując agencję public relations, masz przydzielony do swojego konta zespół, który zajmuje się Twoimi mediami społecznościowymi, Twoim zasięgiem w mediach, Twoją marką i komunikatami prasowymi, podczas gdy robisz to, co robisz najlepiej – prowadzisz swój biznes.
Tak jak idziesz do lekarza lub prawnika ze względu na ich wiedzę specjalistyczną, jest to kolejny powód, aby zatrudnić zewnętrznego usługodawcę w zakresie public relations. Tak jak Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, tak personel agencji public relations jest ekspertem w swojej dziedzinie. Wnoszą do stołu swoje doświadczenie w pisaniu, w mediach społecznościowych, relacjach z mediami, brandingu i wydarzeniach specjalnych.
Znają public relations.
Wiedzą, jak pozycjonować klienta na maksymalną ekspozycję. Mają kontakty z mediami. Wiedzą, którzy reporterzy będą omawiać jakie tematy, a także jak zapakować historię, której chcą media. Wiele osób myśli o rozmowie kwalifikacyjnej w kategoriach sprzedaży, tak nie jest. Jeśli reporter podejrzewa, że ktoś próbuje mu coś sprzedać poprzez swoją historię, nigdy nie ujrzy to światła dziennego. Doświadczony ekspert ds. public relations wie, jak zapakować historię tak, aby była godna uwagi reportera, a jednocześnie przynosiła korzyści marketingowe klientowi.
Agencje public relations wiedzą, jak myśleć o wszystkich nieprzewidzianych sytuacjach związanych z public relations, w tym o tym, kiedy katastrofa uderza w klienta i jak rozpocząć planowanie każdego wydarzenia. Firmy zawsze mają plan na wypadek kryzysu, jeśli chodzi o sposób radzenia sobie z różnymi sprawami. Współpraca z agencją oznacza, że wcześniej opracowano wstępny plan komunikacji kryzysowej, który można następnie dostosować do sytuacji kryzysowej. Po prostu agencja pr posiada umiejętności i doświadczenie, aby obiektywnie ocenić Twój biznes, jasno ocenić jego mocne i słabe strony oraz dowiedzieć się, jak je wykorzystać w komunikacji kryzysowej.