Trendy rekrutacyjne od ostatnich dwóch lat zmieniły się diametralnie. Postęp technologiczny, zmiany na rynkach pracy spowodowały zmiany w strategiach rekrutacyjnych.
Rekruterzy nie stosują teraz tych samych starych metod rekrutacji, aby zatrudniać kandydatów. Stali się teraz ekspertami w trendach HR i znajdują pracowników, którzy są również kompetentni i zorientowani na kulturę. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję w grze rekrutacyjnej, musisz znać nadchodzące trendy rekrutacyjne w 2022 roku i taka rekrutacja pracowników powinna być wdrażana od zaraz w procesie pozyskiwania talentów.
W tym artykule przedstawimy wgląd w trendy rekrutacyjne w 2022 roku.
Trend rekrutacyjny 1: Rekrutacja wewnątrz
Jest to jeden z najbardziej obiecujących trendów, z którymi muszą się zmierzyć rekruterzy w 2022 roku. Coraz więcej firm chce promować swoich pracowników od wewnątrz. To lepsze niż zatrudnianie z rynku i przechodzenie przez cały proces rekrutacji. W rezultacie rekruterzy skupią się na tworzeniu wewnętrznych programów rekrutacyjnych. Programy te pomogą firmom zatrzymać pracowników przez dłuższy czas i wypromować tych pracowników, którzy są odpowiedni dla firmy.
Będzie to nowe wyzwanie dla rekruterów w 2022 roku, ponieważ mają oni doświadczenie i strategie zbudowane wokół zatrudniania kandydatów z zewnątrz. Rekruterzy muszą wdrożyć strategie testowania kandydatów wewnętrznych, aby sprawdzić, czy nadają się do pełnienia ról i obowiązków, czy nie.
Trend rekrutacyjny 2: Wirtualne zatrudnianie
Wirtualna rekrutacja to nowy sposób zatrudniania. Trend był dość popularny w poprzednich latach, ale maksymalny potencjał jeszcze nie został osiągnięty. Wirtualna rekrutacja oferuje wiele korzyści dla procesu rekrutacji, a są to:
• Skrócony czas rozmowy kwalifikacyjnej
• Zwiększony zasięg kandydata
• Lepsze zaangażowanie
Rekrutacja wirtualna nie oznacza zatrudniania kandydatów wyłącznie z serwisów internetowych, mediów społecznościowych i nie tylko. Ale oznacza to również przeprowadzanie wirtualnych wywiadów i procesów onboardingowych.
Wirtualna rekrutacja przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Pozwala to pracodawcom na łatwy dostęp do dużej puli kandydatów, a proces rozmowy kwalifikacyjnej jest również płynny. W przypadku pracowników poszerza możliwości zatrudnienia.
Trend rekrutacyjny 3: AI do rekrutacji zdalnych pracowników
Rekrutacja AI to gorący temat wśród rekruterów i szukanie sposobów wykorzystania technologii do automatyzacji części procesu rekrutacji, takich jak sprawdzanie CV lub planowanie rozmów kwalifikacyjnych.
Jak wynika z ankiety, większości rekruterów trudno jest określić kandydatów najlepiej pasujących do firmy. Rekruterzy, którzy stosują tradycyjne metody rekrutacji, muszą przejrzeć tysiące CV w ciągu miesiąca i zaplanować kolejne rozmowy. Zajmuje dużo czasu, a na dłuższą metę proces jest kosztowny.
Sztuczna inteligencja zapewnia szybkość i dokładność, które stały się koniecznością dla rekruterów. Ale nawet teraz wielu rekruterów waha się przed inwestowaniem w platformy AI, ponieważ wciąż nie mają pewności co do bezpieczeństwa wykorzystania sztucznej inteligencji.