Menu

NaszePokoje24.pl

Aranżacje wnętrz i porady budowlane

  • Strona główna
  • Budowa
  • Aranżacje
  • Kuchnia
  • Pokoje dziecięce
  • Łazienka
  • Sypialnia
  • Ogród
  • Remont
  • Ciekawostki
  • Pokój dzienny
  • Architektura
  • Praca w budownictwie
  • Poradniki
NaszePokoje24.pl

Aranżacje

  • Czy warto skorzystać z usług profesjonalnego projektanta wnętrz?

Porady budowlane

  • Jak najwięcej, za jak najmniej – czyli jak mądrze dysponować budżetem na budowę domu?

Ciekawostki

  • 6 najczęściej popełnianych błędów przy dekoracji wnętrz

Sekrety sukcesu sprzedaży nieruchomości – wyjaśnia ekspert rynku Adam Białas.

Data publikacji: 2 września 202014 grudnia 2021 Autor: Redakcja

Adam Białas sprzedał dziesiątki osiedli, domów i segmentów w całej Polsce, to dyrektor w agencji Core PR, dziennikarz, ekspert rynku i wieloletni działacz Międzynarodowej Federacji Dziennikarstwa w Brukseli (IFJ) i SDRP. W latach 90 związany z mediami TVP, Gazeta Wyborcza, TV2 Dania, Berlingske Tidende i prasą polonijną w USA. Manager marketingu i reklamy, publicysta i ekspert rynku, współautor sukcesu wielu projektów medialnych na rynku polskim. Członek i założyciel Izby Wydawców Prasy. Publicysta i ekspert wielu mediów krajowych i zagranicznych. Od ponad dwóch dekad skutecznie działa w obszarze PR i e-marketingu. Autor wielu autorskich projektów PR, e-marketing, i w ostatnich latach dedykowanych programów partnerskich w modelach efektywnościowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w kampaniach i budowaniu wizerunku brandu B2B i B2C.

Agencja, którą zarządza CORE PR obsłużyła ponad 600 kampanii. Specjalizuje się w sektorze finansowym (M&A, IPO-GPW, pozyskiwanie finansowań, fundusze Private Equity/ VC), deweloperskim , HoReCa, MICE i gamingowym. Agencja realizowała działania dla największych deweloperów i agencji nieruchomości, ale też dla czołowych Spółek z sektora gier wideo w obszarze wsparcia IPO. Prowadzi też działania integrujące środowisko branżowe, jak np. „miksery” dla top liderów branży, nowatorskie prezentacje projektów jak i działania kryzysowe.

Dziś wyjaśnia, jak działają profesjonalne działy sprzedaży największych deweloperów i agencji nieruchomości.

Większość kampanii opiera się na podstawowych narzędziach e-marketingu, które są powszechnie oferowane na rynku. Należą do nich:ï  SEO i reklamy AdWords (remarketing), gdzie dobrze radzi sobie Dom Development, i  treści służące marce, czyli Content Marketing, jak robi to np. Archicom i  media społecznościowe, świetnie prowadzone przez Marvipol, i  Business View, czyli wizualizacje projektów – jak realizacja Budimex Nieruchomości z osiedlem Wiślany Mokotów, i  praca nad wysokimi ocenami klientów, jak Echo Classic i  wspierające brand treści wideo, gdzie króluje kojarzony z wysoką jakością Echo Investment.

Rzadziej wykorzystuje się kojarzone z wysoką ceną i mniej znane narzędzia jak geolokalizacje marketingowe (np. mikroTargeting), programy partnerskie czy PR. Wbrew pozorom to bardzo tanie i efektywne instrumenty, np. wysokiej jakości, atrakcyjne treści redakcyjne PR są kilkukrotnie tańsze od reklamy i dają dużo lepszy efekt. Geolokalizacja pozwala dotrzeć do wybranej grupy docelowej za ułamek kosztów udziału w targach mieszkaniowych, a afiliacje rozliczane w modelach PPS są bezpieczne, bo płacimy za dostarczony efekt. Dobry performance marketing może wygenerować wysoką konwersję sprzedaży mieszkań, a dobrze prowadzona komunikacja oraz pozytywne opinie (buzz marketing) o deweloperze mogą być cenniejsze od reklamy.

Wśród portali nieruchomościowych liderem w swojej branży jest otodom.pl, który ma czterokrotnie większą liczbę odwiedzin niż kolejne w czołówce: morizon.pl, nieruchomosci-online.pl, domiporta.pl, rynekpierwotny.pl. Narzędzie analityczne Similarweb wskazuje na trzy główne źródła ich ruchu: wejścia bezpośrednie na portal, wejścia organiczne (wyszukiwarka Google) i social media. Warto pamiętać, że większość portali wypracowała ruch dzięki wyszukiwarkom. Dlatego pozycjonowanie stron (SEO) deweloperów czy ich inwestycji nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ pojawienie się w TOP 10 najważniejszych słów kluczowych jest trudne do zrealizowania. Znacząco wpływa to na atrakcyjność działań PR oraz remarketingu, które pozwalają na pokonanie opisanych trudności i efektywne dotarcie do grupy docelowej, co ważne, za relatywnie niski koszt.

Dobre wyniki wspierania sprzedaży przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, jak FB, LinkedIn czy Instagram, wymagają sporo fachowej wiedzy i pracy. Niestety to z pozoru łatwe pole jest bardzo zaniedbane i często jedynie odstrasza klientów. Ochrona wizerunku to kompleksowa usługa chroniąca przed pomówieniami i zniesławieniami, nieuczciwą konkurencją, hejtem oraz agresją w Internecie. Jeśli np. przeanalizujemy opinie wizytówek Google, to w większości przypadków zadowolony klient uzna, że dobry serwis i jakość mu się należały i nie dokona wpisu, a ten nawet bardzo nieliczny niezadowolony da nam najgorszą ocenę. Aby odwrócić ten fałszywy mechanizm, trzeba przeprowadzić działania wpisane w strategię sprzedaży i komunikacji. Warto o to zadbać, bo dobrze dobrane, atrakcyjne zdjęcia, wysoka ocena i  linkowanie do strony sprzedażowej jest formą naszego pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem.  Ważne jest profesjonalne przygotowanie zespołu do sytuacji kryzysowych. Deweloperzy często muszą mierzyć się z wieloma problemami, które mogą uderzać w ich wizerunek, co wpływa pośrednio lub bezpośrednio na sprzedaż.  Nie sposób ich uniknąć, ale można zniwelować ich skutki.

Równie ważna jest analiza konwersji i źródeł pozyskania ruchu. Należy jednak pamiętać, aby śledzić ten proces całościowo. Zaniedbanie podstawowych narzędzi w dłuższym czasie negatywnie wpłynie na ogólne postrzeganie dewelopera na rynku. Oczywiście o ile zależy mu na pozycjonowaniu się brandem, a nie inwestycjach w niepowiązanych spółkach celowych. Dobrym przykładem jest Mostostal SA, który w krótkim czasie, poprawiając swój e-marketing, skutecznie zbudował dobry wizerunek brandu premium. Prócz powszechnie dostępnych narzędzi analitycznych, jak np. Google Analytics, dysponujemy obecnie różnorodnym oprogramowaniem dla firm deweloperskich i generalnych wykonawców (rozwiązania dedykowane i abonamentowe), pozwalającym skutecznie śledzić i analizować konwersję. Jest ono dużym wsparciem, bo pozwala zbadać i ocenić cały proces sprzedażowy na każdym etapie inwestycji. Do podstawowych statystyk należą takie parametry jak: ilość zapytań i godziny, w których najczęściej piszą internauci, najczęściej i najrzadziej oglądane mieszkania, kryteria, jakie najczęściej wybierają internauci w wyszukiwarce systemu, najczęściej oglądane strony, ilość nowych i powracających użytkowników, średni czas spędzany na stronie itp.

Najlepsze wsparcie sprzedaży e-marketingiem musi być jednak skutecznie połączone z działaniem obsługi klienta, czy choćby zadaniami pro sprzedażowymi. Z pomocą przychodzą tu systemy dla deweloperów, jak CRM (zarządzanie relacjami z klientami) i CMS (system zarządzania treścią) – oprogramowanie pozwalające na łatwe utworzenie i prowadzenie serwisu. Natomiast systemy KPI, monitorujące efekty pracy i dokonań zespołu sprzedażowego, skutecznie wspierają osiąganie planowanych przez dewelopera celów.

Dobrze prowadzony e-marketing i PR deweloperski jest też korzystny przy pozyskiwaniu finansowań pod inwestycje. Zapewniam, że potencjalni inwestorzy na pewno zweryfikują obraz dewelopera w internecie, gdyż może on tworzyć swoistą wartość dodaną lub istotną przeszkodę w osiągnięciu sukcesu i realizacji strategii sprzedażowej. Spółki notowane na giełdzie o wiele lepiej dbają o ten obszar.

Warto cyklicznie audytować ten bardzo ważny obszar, mający wpływ na sprzedaż mieszkań, ale i wycenę wartości spółek.

Zmiany pokoleniowe silnie wskazują na wzrost znaczenia kreatywnych narzędzi online. Pokolenie 25-35-latków wykazuje silny wzrost znaczenia odbioru przekazu na smartfonach i tabletach – wyjaśnia ekspert rynku nieruchomości Pan Adam Białas.

 

Fot. Adam Białas / ekspert rynku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najciekawsze publikacje

  • Czy warto skorzystać z usług profesjonalnego projektanta wnętrz?
  • Jak i kiedy prawidłowo podlewać ogród?
  • Łazienka w odpowiedzi na indywidualne potrzeby – jak ją zrobić?
  • Szykujesz się do remontu mieszkania? Pomożemy Ci znaleźć wykonawcę!
  • Jak najwięcej, za jak najmniej – czyli jak mądrze dysponować budżetem na budowę domu?

Kredyty mieszkaniowe

Styl Skandynawski

https://www.youtube.com/watch?v=bBZik4ebluw&t=3s

Tynk o strukturze drewna

https://www.youtube.com/watch?v=7Y7Pwf4tI4A

Kreatywne aranżacje

https://www.youtube.com/watch?v=Iy5A-7XPSnE

Rynek nieruchomości

Murek w ogrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=qYMa4HnXD_Y

Domek 35m – część 1

https://www.youtube.com/watch?v=3OVfhgM7DRM

Domek 35m – część 2

https://www.youtube.com/watch?v=eDETRf4yboQ

Polub nas na Facebooku

Łożyska

Redakcja

Adres redakcji:
Portal NaszePokoje24.pl
Ul. Przy Torach 19
43-382 Bielsko-Biała

Kontakt
Napisz do nas
Tel: 509-933-943
©2025 NaszePokoje24.pl | WordPress Theme by Superb Themes