Branża kosmetyczna ma się w ostatnich latach świetnie. Nieustannie powstają nowe salony kosmetyczne i gabinety medycyny estetycznej, które nie narzekają na brak klientów. Jest to więc dobry pomysł na działalność dla osób, które mają odpowiednie wykształcenie, przygotowanie zawodowe i kwalifikacje. Trzeba jednak mieć świadomość, że konkurencja w tej branży może być naprawdę spora, co wymaga przemyślanych działań i dobrej strategii biznesowej.
Nowoczesne gabinety kosmetyczne są świetnie wyposażone, posiadają sporo dobrej klasy sprzętu i urządzeń, które służą do realizowania skomplikowanych zabiegów. Działają one sprawnie i bezawaryjnie, zapewniają możliwość zwiększenia oferty salonu i przyciągnięcia do niej dużo większej liczby klientów. Nowoczesna mezoterapia igłowa warszawa śródmieście, mikrodermabrazja, zabiegi z wykorzystaniem innowacyjnych laserów czy wampirzy lifting, czyli zabiegi osoczem bogatopłytkowym cieszą się ogromną popularnością nawet pomimo wysokich cen. Ciekawym pomysłem jest również oferowanie mobilnych usług kosmetycznych bezpośrednio u klienta. W tej kwestii warto jednak zachować ostrożność – w warunkach domowych nie da się przeprowadzić wszystkich zabiegów, jakie są możliwe do zrealizowania w gabinecie.
Nie zawsze da się wykonać zabieg w domu
Klientki, które zamawiają usługi kosmetyczne do domu najczęściej doceniają możliwość oszczędności czasu i komfort poddawania się zabiegowi we własnym mieszkaniu. Muszą jednak pamiętać, że nie każdy zabieg, który wykonywany jest w gabinecie, jest możliwy do przeprowadzenia w domu. Niektóre maszyny i urządzenia do zabiegów kosmetycznych to skomplikowany, rozbudowany sprzęt, który może ważyć nawet kilkaset kilo. Nie ma więc możliwości, aby przewozić go do domu klientki i wykonywać z jego użyciem różnych zabiegów. Możliwe jest natomiast przeprowadzanie niektórych zabiegów z użyciem sprzętu, jeśli jest on w miarę lekki i bezproblemowy w transporcie. Wtedy trzeba zadbać o to, by w domu można było się bezproblemowo do niego podłączyć. W warunkach domowych najczęściej jednak wykonywane są proste usługi, jak manicure i pedicure, różnego rodzaju zabiegi nawilżające z wykorzystaniem specjalistycznych preparatów, masaże i inne formy manualnego oddziaływania na ciało.
Warto sprawdzić, czy to się opłaci
Jeśli właściciel gabinetu kosmetycznego myśli o usługach mobilnych, musi dobrze zastanowić się, czy będzie to dla niego opłacalne. To ważne szczególnie w przypadku ograniczonej liczby personelu. Jeśli kosmetyczka będzie musiała pojechać na prosty zabieg do klientki, może się okazać, że nie wykona w tym czasie specjalistycznych zabiegów z wykorzystaniem stacjonarnych urządzeń. A takie zabiegi na pewno byłyby dużo bardziej opłacalne dla salonu niż proste zabiegi w warunkach domowych. Mobilne usługi mogą więc być dobrym rozwiązaniem w przypadku kosmetyczek, które dopiero zaczynają swoją działalność i nie mają jeszcze swojej siedziby i własnego gabinetu. Wtedy wizyty u klientek są poważnym źródłem ich dochodu, a jednocześnie pozwalają na zebranie choć części środków, które są potrzebne do otwarcia własnego, stacjonarnego salonu.