Wydawałoby się, że znalazł odpowiedni sklep internetowy, wybrał odpowiednie produkty, uzupełnił koszyk. I to wszystko, pozostaje czekać na kuriera. W praktyce zamawianie produktów przez Internet ma cechy, o których kategorycznie nie zaleca się zapominania.
Zamawiając produkty przez Internet, zwracaj uwagę na drobiazgi
Pod koniec 2022 roku zakupy spożywcze online, nawet z wyłączeniem dostawy jedzenia, będą się niemal równać z konwencjonalnym handlem detalicznym. Przynajmniej tomy stały się porównywalne. Jednocześnie na lepsze zmieniła się jakość usług:
Brak oszukiwania i zawyżania opłat dla klientów, przejrzysty łańcuch dostaw pod względem terminów;
Skrócił się czas dostawy, jest też wygodny sposób zapłaty;
Oferta poszerzyła się o specjalistyczne sklepy, w których średnia cena jest o 5-8% niższa niż w placówce handlowej.
Mimo to kupujący nie powinni być rozluźnieni; na końcu procesu zakupowego towar trafia na nasz stół. Zatem wybór dostawcy wciąż wymaga uwagi:
Ocena reputacji. Od czystości pojazdów po schludność kurierów, w tym recenzje na mediach społecznościowych i stronach internetowych;
Ogólna kultura sprzedaży. Wyrażone w nastawieniu sprzedawcy do Ciebie, informacjach o produktach, warunkach dostawy itp;
Poziom cen, specjalizacja produktów, wyjaśnienie warunków przechowywania i ujawnienie innych informacji.
To wszystko są oznaki rzetelnego dostawcy, z którym warto robić interesy. Informowanie o producencie i dacie produkcji sprzedawanej partii towaru to dodatkowy bonus dla takiego sklepu.
Decyzję o zakupie lub nie można podjąć na podstawie obiektywnej oceny, a nie rozczarowania przyniesionym koszykiem produktów.
Kupowanie produktów przez Internet jest wygodniejsze i bezpieczniejsze niż w sklepach detalicznych
Tym, którzy wątpią co do zagrożeń płynących z zakupów detalicznych, przypominamy przykład. W supermarkecie w Niemczech przeterminowana szynka została pokrojona i wystawiona na sprzedaż. Klienci przeżyli, ale wielu miało problemy zdrowotne.
Taki przykład nie jest niestety rzadkością w placówkach handlowych, ale w przypadku internetu byłaby to katastrofa o uniwersalnym zasięgu. Oczywiście istnieje ostrożne podejście do przywiezionego towaru, więc klienci są bardziej ostrożni w przyjmowaniu przychodzącego zamówienia (czego nie robią przy ladzie).
W rzeczywistości czas podróży z magazynu producenta do lodówki lub spiżarni kupującego w sieci jest 3-4 razy krótszy niż w handlu offline. Oznacza to, że kupowanie żywności w sieci jest bezpieczniejsze. W końcu jest długi termin przydatności do spożycia, mniej magazynów i rozładunków (opakowania są nienaruszone) i brak narzuconego towaru.
Rzadko myślimy o tym, że w handlu detalicznym sprzedaż zaczyna się dopiero wtedy, gdy produkt jest już na wystawie. Nie wiadomo jak długo i gdzie był przechowywany. W internecie ruch z magazynu z odpowiednimi warunkami do klienta zaczyna się po złożeniu zamówienia. W rzeczywistości jesteś drugim ogniwem w łańcuchu (po dostawie). Zwróć więc uwagę na drobiazgi związane z prawidłowym kupowaniem produktów, a zawsze będziesz mieć na stole najświeższe jedzenie, kupione taniej niż w sprzedaży detalicznej.