Wybierz niewłaściwą rzecz, a Twoja inwestycja w produkty promocyjne może być porażką. Wybierz odpowiedni produkt, a uzyskasz wszystkie korzyści, które oferuje dobrze wybrany produkt.
W rzeczywistości firmy często wpadają w potencjalne korzyści, jakie może przynieść produkt promocyjny, i łatwo wpadają w pułapkę popełniania typowych błędów przy wyborze produktu. Zamiast zbierać nagrody, kampania upada.
Zalety produktu promocyjnego
Badania pokazują, że odpowiedni produkt oferuje kilka kluczowych korzyści:
-
Lepsze rozpoznawanie marki.
-
Tani sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
-
Ciekawa alternatywa dla standardowej wizytówki.
-
Konsumenci długo trzymają się produktów.
-
Angażuje zmysły.
Błąd nr 1: wybór niewłaściwego elementu
Być może twoimi głównymi odbiorcami są profesjonalni mężczyźni. Wybór przedmiotu kuchennego nie zaspokoi potrzeb tej grupy. Lekcja tutaj jest prosta: poznaj swoich odbiorców, a następnie wybierz odpowiednią grupę dla grupy, która odpowiada ich stylowi życia, nawykom pracy, hobby lub zainteresowaniom.
Co ciekawe, opinie specjalistów takich jak agencja reklamowa PROMOFALSH pokazują, że firmy powinny priorytetowo wybrać odpowiedni element dla odbiorców – nawet jeśli oznacza to przekroczenie budżetu. Opłaca się uzyskać zwrot z inwestycji, a nie zwrot z produktu. Pamiętaj, że odbiorcy zazwyczaj chcą zdobyć użyteczny, cenny przedmiot – a nie tani, jednorazowy przedmiot. Z drugiej strony unikaj przesadzania z inwestycją i ograniczania zasięgu. Pożądana jest równowaga: inwestuj w przedmioty, które są zbyt kosztowne, a ograniczysz zasięg.
Jest jeszcze jeden czynnik do rozważenia. Wybrany produkt powinien pasować do większego planu marketingowego Twojej firmy. Sprytny produkt promocyjny, który nie integruje się z marką ani wartościami firmy, nie zapewni Ci potrzebnej złotówki. Z drugiej strony udana kampania marketingowa zintegruje produkt promocyjny, dzięki czemu będzie on płynnie komponować się z ogólnymi celami i misją firmy. Będzie wykraczał poza tworzenie świadomości marki.
Błąd nr 2: brak kreatywności
Stworzenie wyróżniającego się, zapadającego w pamięć produktu promocyjnego opłaca się, robi trwałe wrażenie na odbiorcach i zapewnia wysoką rozpoznawalność marki – nawet po latach. Niestandardowe oznakowanie pomaga wywrzeć dobre wrażenie, więc wykrocz poza znakowanie produktu swoim logo. Myśl nieszablonowo i twórz niestandardowe pendrivy z logo lub inny niestandardowy produkt, który zaskakuje odbiorców. Indywidualne wkładki douszne, jedyne w swoim rodzaju power banki, spersonalizowane dyski flash i rozwiązania Direct Mail pomagają firmom promować markę.
Błąd nr 3: Brak praktycznego zastosowania
Badania wykazały, że konsumenci przywiązują dużą wagę do przydatnych artykułów promocyjnych. Bardziej niż piękno lub zawiłość przedmiotu, ludzie chcą przedmiotu, którego mogą użyć – w przeciwnym razie trafi on do kosza wraz z brandingiem i inwestycją. Ma sens, jeśli przejdziesz do końca do tej logiki: jeśli przedmiot jest przydatny, ludzie go użyją i będą trzymali go w swoich już zagraconych domach.