Świadomy nabywca jest opłacalnym nabywcą. Ta strona poświęcona jest wskazówkom dotyczącym zakupu sprzętu biurowego, programów leasingowych, usług serwisowych i programów kosztów w przeliczeniu na stronę. Informacje te dotyczą zakupu lub dzierżawy sprzętu. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne, gdy nadejdzie czas na zakup następnej kopiarki, drukarki lub faksu.
Leasing
Leasing jest powszechnie używany do zakupu sprzętu biurowego w dzisiejszym świecie biznesu. Jest jednak kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przed zawarciem jakiejkolwiek umowy najmu. Po wykonaniu dokumentu niewiele możesz zrobić. Zwróć szczególną uwagę na niektóre z poniższych obszarów, aby upewnić się, że Twoja umowa jest uczciwa dla obu stron. Cóż są dane które mówią, że dziewięciu na dziesięciu klientów nigdy nie czytało umowy najmu przed jej podpisaniem.
Przeczytaj swoją umowę najmu przed podpisaniem
Zawsze proś o kopię umowy przed wyrażeniem zgody lub przyznaniem konkretnemu dostawcy Twojej firmy. Czytając ten dokument przed jego podpisaniem, możesz znaleźć wiele elementów, o których nigdy nie myślałeś, że znajdą się w takiej umowie. Najważniejsze rzeczy, których należy szukać, jeśli interesuje Cię dzierżawa drukarek to:
• klauzule dotyczące końca okresu,
• klauzule podwyżek cen,
• klauzule automatycznego odnawiania
• oraz to, co obejmuje umowa najmu.
Jeśli nie masz czasu na przeczytanie wszystkich tych informacji, przeczytaj to. Nigdy i mamy na myśli nigdy nie włączaj usług i dostaw do umowy najmu. Najprostszym sposobem porównania tego jest to, czy kupując lub leasingując samochód, czy kupiłbyś cały gaz (twój toner) i wszystkie wymiany oleju (konserwację) z góry? Oczywiście, że nie, więc dlaczego miałbyś to robić za pomocą sprzętu biurowego? Poniżej kilka powodów, dla których jest to zły pomysł.
Firma X ma pięcioletnią umowę najmu z lokalną firmą produkującą sprzęt biurowy. Umowa obejmowała usługę, materiały eksploatacyjne i wymagała minimalnej liczby kopii/wydruków miesięcznie. Nie są zadowoleni z usługi i chcą zaktualizować lub zlecić wykonanie usługi innemu autoryzowanemu dealerowi. Jedynym sposobem, aby to zrobić, jest zapłacenie obu usługodawcom za usługę, ponieważ zobowiązałeś się już legalnie do miesięcznej płatności, która obejmuje usługę, materiały eksploatacyjne i określoną liczbę kopii/wydruków. Firma leasingowa nie przejmuje się usługą, podobnie jak pożyczanie pieniędzy na samochód, chce tylko ich zapłaty. Możesz się zabezpieczyć, żądając fakturowania usług i dostaw bezpośrednio od dealera w okresach miesięcznych lub rocznych. Unikaj podpisywania umów serwisowych i dostaw na okres dłuższy niż jeden rok.
Uczciwa wartość rynkowa
Większość dzisiejszych umów najmu zawiera opcję zakupu według wartości rynkowej na koniec okresu. Oznacza to, że firma leasingowa zaoferuje Ci go po zakończeniu leasingu za godziwą wartość rynkową. Ta wartość może być trudna do przewidzenia, biorąc pod uwagę, że dzierżawa może wynosić pięć lat. Większość renomowanych sprzedawców sprzętu biurowego często żąda od firmy leasingowej, z którą mają do czynienia, limitów w odniesieniu do „uczciwej wartości rynkowej”. Rozsądna uczciwa wartość rynkowa powinna wynosić od 10 do 20% pierwotnej ceny sprzętu i zależy od okresu obowiązywania umowy.