Menu

NaszePokoje24.pl

Aranżacje wnętrz i porady budowlane

  • Strona główna
  • Budowa
  • Aranżacje
  • Kuchnia
  • Pokoje dziecięce
  • Łazienka
  • Sypialnia
  • Ogród
  • Remont
  • Ciekawostki
  • Pokój dzienny
  • Architektura
  • Praca w budownictwie
  • Poradniki
NaszePokoje24.pl

Aranżacje

  • Aranżacje podłogi: sprawdzamy dwa najpopularniejsze materiały

Porady budowlane

  • Plany domu z punktu widzenia ich przyszłych gospodyń – ciekawe wnioski!

Ciekawostki

  • Przed wynajmem samochodów w Częstochowie – zdecyduj się na odpowiedni rozmiar!

Budowanie strategii firmy to obowiązek, nie fanaberia. Sprawdź dlaczego. 

Data publikacji: 19 grudnia 2021 Autor: Anna Szafrańska

W biznesie nasz „apetyt” na prostotę nie powinien przeważać nad potrzebą dokładności. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi przyszłość firmy. W świecie, w którym dyrektorzy generalni są przepełnieni kofeiną, zestresowani i w tzw. niedoczasie, wielu uległo pokusie sięgnięcia po szablonowe działania. Działania, które sprawiają, że budowanie strategii firmy staje się zlepkiem różnorodnych pomysłów. Pomysłów opartych na krótkowzroczności. Choć czasem nawet i takich brakuje. Dziś porozmawiajmy o strategii firmy. Twojej firmy.

Budowanie strategii firmy – liczby, które nie kłamią

Według danych CEIDG każdego dnia w naszym kraju powstaje około 1000 firm. Długotrwałe zwlekanie ze wdrożeniem strategii marketingowej jest ryzykowną grą. Grą, w której możesz przegrać w walce o uwagę klienta, a tym samym stracić zysk. Jednocześnie „Ogólnopolskie badanie strategii marketingowej w firmach” wskazało, że 54% badanych firm posiada strategię marketingową, a do jej braku przyznaje się natomiast 43%. I choć wynik 54% brzmi optymistycznie, to w praktyce prawie połowa polskich przedsiębiorstw nie przeprowadziła analizy rynku, ani nie posiada celów, do których dąży. Do tego warto dodać, że wśród respondentów, którzy nie posiadają strategii marketingowej, aż 77% uważa, że jej wdrożenie miałoby pozytywny wpływ na biznes. A 50% Aż z nich wskazuje brak odpowiednich zasobów i kompetencji, które pozwalają na samodzielnie opracowanie strategii marketingowej.

– Skutecznej strategii nie da się wymyślić od niechcenia w ciągu kilku godzin – tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace (agencja PR). – Budowanie strategii firmy wiąże się z wykonaniem szeregu analiz, chociażby analizy SWOT. Bywa, że całodniowe spotkanie osób decyzyjnych kończy się z listą możliwości, w tym nieprecyzyjnymi strategiami, takimi jak „rozwijamy biznes na arenie międzynarodowej”. Spis jest pozbawiony jednak jakichkolwiek pogłębionych audytów, badań i wywiadu biznesowego. A momencie, w którym ich nieprzemyślane „plany działania” zawodzą, obwiniają strategię – bagatelizując jej rolę. W takiej sytuacji warto rozważyć wsparcie ekspertów, którzy posiadają odpowiednie zasoby – wiedzę, narzędzia, doświadczenie. Specjaliści wskażą, w jakim kierunku należy podążać, aby osiągnąć wzrost istotnych z punktu widzenia naszego biznesu wskaźników – dodaje ekspert z Commplace.

Na początku był chaos…

A potem pojawiła się strategia. Budowanie strategii firmy pozwoli wyznaczać jasną ścieżkę i kierunek działań. Żadna firma nie może liczyć na sukces, jeśli nie ma planu. Plan strategiczny działa jak mapa drogowa, jasno określając najlepszą trasę dla Twojej organizacji w nadchodzących latach. Niezależnie od tego, czy obejmuje rok, trzy czy pięć lat w przyszłość, może pomóc Twojej organizacji w sprostaniu czekającym wyzwaniom. Wyobraź sobie prostą sytuację – na rynku pojawia się 5 nowoczesnych narzędzi marketingowych. Do tego osoba, która zajmowała się strategią firmy, musi wziąć kilkumiesięczny urlop. Efekt? Pozostali pracownicy, bez wiedzy w danym obszarze zaczynają działać ad hoc, czasem realizując działania zaprzeczające wartościom i celom firmy. W rezultacie w najlepszym przypadku pojawia się chwilowy kryzys, w najgorszym – słupki sprzedażowe lecą w dół. Posiadanie dokumentu, jakim jest strategia firmy, pozwoliłoby uniknąć pułapek, które czekają na współczesnych managerów. W momencie, w którym istnieje niepewność dotycząca dalszych działań, wystarczy sięgnąć po dokument i skonfrontować rzeczywistość z ustalonymi celami, analizami rynku. To znacznie ułatwia realizację planu. Planu skierowanego na sukces. A jak pokazują wyniki „Ogólnopolskiego badania strategii marketingowej w firmach” o strategii marketingowej wiedzą głównie przedstawiciele zarządu, marketingu i sprzedaż. Co ciekawe – 7% respondentów wyznało, że strategia najczęściej znajduje się jedynie w „głowie prezesa”. Pozostałe działy często nie mają wglądu do tego dokumentu lub nie wiedzą o jej istnieniu.

Potwierdzenie w historii

Ucz się od najlepszych. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, przyjrzyj się działaniom wielkich strategów. Ciekawym przykładem jest cesarz francuski – Napoleon. Dzięki temu, że posiadał przemyślaną strategię, jego sukcesy militarne na polach bitwy pozwoliły Francji zyskać niesamowitą renomę na całym świecie. Cesarz miał świadomość, że za sukcesem wygrane bitwy stoi sukces żołnierzy – ich motywacji, możliwości, mocnych stron. Dodatkowo wizerunku swojej „marki osobistej” nie opierał na potrzebie chwili. Konsekwentnie budował go, wzmacniając co jakiś czas konkretnymi działaniami. Był w nich spójny. A spójność przekuwał w wiarygodność. Ta z kolei pozwala zwiększyć zaufanie i lojalność. Czyż nie brzmi to jak przepis na sukces marki?

Budowanie strategii firmy wymaga dyscypliny. Ta jednak jest fundamentem sukcesu. Zakładając, że dążysz do rozwoju swojego biznesu, nie pozwól, aby konkurencja wyprzedziła cię w walce o pozycje lidera. Stwórz strategię. Wyeliminuj przypadkowość. A pomoże Ci w tym agencja PR.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najciekawsze publikacje

  • Jak i kiedy prawidłowo podlewać ogród?
  • Łazienka w odpowiedzi na indywidualne potrzeby – jak ją zrobić?
  • Jak wyszykować swój salon na Boże Narodzenie?
  • Aranżacje podłogi: sprawdzamy dwa najpopularniejsze materiały
  • Jak najwięcej, za jak najmniej – czyli jak mądrze dysponować budżetem na budowę domu?

Kredyty mieszkaniowe

Money.pl - Kliknij po wiecej
Wyszukaj kredyty mieszkaniowe
Przeznaczenie:
Kwota inwestycji
(np.: wartość nabywanego mieszkania)
PLN
Środki własne PLN
Waluta kredytu
Okres spłaty kredytu lat
Pokaż tylko kredyty bez prowizji za przewalutowanie
za wcześniejszą spłatę
Pokaż kredyty w kolejności od najniższych prowizji za przyznanie
od najniższego oprocentowania

Styl Skandynawski

https://www.youtube.com/watch?v=bBZik4ebluw&t=3s

Tynk o strukturze drewna

https://www.youtube.com/watch?v=7Y7Pwf4tI4A

Kreatywne aranżacje

https://www.youtube.com/watch?v=Iy5A-7XPSnE

Rynek nieruchomości

Money.pl - Kliknij po więcej
Nieruchomości
  • Zarabiamy dwa razy więcej, ale stać nas na tyle samo co przed dekadą
    Za przeciętną pensję możemy kupić niespełna 0,9 mkw mieszkania. To niewiele więcej niż przed wstąpieniem do Unii Europejskiej. Sprawdź, jak wyglądamy na tle innych.
  • Rośnie pula "rządowych" mieszkań na wynajem. Sprawdź gdzie
    W ofercie Funduszu Mieszkań na Wynajem znalazły się 122 lokale.
  • Rewolucyjne zmiany w MdM. Dwukrotnie wzrosną dopłaty i liczba mieszkań
    Dziesiątki tysięcy rodzin zyskają szansę na dopłatę do kredytu mieszkaniowego. Sprawdź, co się zmienia.
  • Drogowcy złożyli wnioski na prawie 5 mld zł z Unii
    GDDKiA ujawnia, które drogi zostaną wybudowane za pieniądze z Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023.
  • Statistica: W czym mieszka Polak? W klitce, często nawet bez łazienki
    Według danych Eurostatu na Polaka przypada 26,3 metra kwadratowego mieszkania. Często są to lokale bez podstawowych wygód.
  • Budownictwo w Polsce. Rekordowe wyniki deweloperów
    Od stycznia do maja tego roku deweloperzy rozpoczęli budowę 34 tysięcy mieszkań. Poprzedni rekord padł w 2008 roku.
Wspierane przez Money.pl

Murek w ogrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=qYMa4HnXD_Y

Domek 35m – część 1

https://www.youtube.com/watch?v=3OVfhgM7DRM

Domek 35m – część 2

https://www.youtube.com/watch?v=eDETRf4yboQ

Polub nas na Facebooku

Łożyska

Redakcja

Adres redakcji:
Portal NaszePokoje24.pl
Ul. Przy Torach 19
43-382 Bielsko-Biała

Kontakt
Napisz do nas
Tel: 509-933-943
©2022 NaszePokoje24.pl | WordPress Theme by Superb Themes