Firma we własnym mieszkaniu to rozwiązanie, na które decydują się osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, a także takie, które dopiero startują z własnym biznesem i starają się maksymalnie zredukować wszystkie koszty prowadzenia działalności. Zanim jednak stworzymy sobie przestrzeń biznesową we własnych czterech ścianach, musimy zdawać sobie sprawę nie tylko z korzyści, ale również z minusów takiej opcji.
Biznes w mieszkaniu jest z pewnością opłacalny, gdyż pozwala zaoszczędzić na wynajmie powierzchni biurowych czy innych pomieszczeń na prowadzenie firmy. Co więcej, część comiesięcznych wydatków na mieszkanie można sobie wrzucić w koszty prowadzenia działalności. Jest to więc rozwiązanie, z którego chętnie korzysta część przedsiębiorców. Oszczędności na działalności w mieszkaniu mogą być jednak czasem niewspółmierne do różnego rodzaju strat, które mogą się pojawiać, gdy pracujemy we własnych czterech ścianach.
Nie zawsze jest możliwość organizacji pracy
Osoby, które mieszkają same, mogą bez problemu prowadzić działalność w mieszkaniu. Mają bowiem możliwość zarówno stworzenia sobie przestrzeni do pracy, jak i spokojnych, komfortowych warunków do codziennego wykonywania obowiązków zawodowych. Problem pojawia się wtedy, gdy nie mieszkamy sami i mamy w domu całą rodzinę. Wtedy nie zawsze da się znaleźć oddzielne pomieszczenie na zorganizowanie sobie biura w domu. Bywają tez problemy z ciszą i spokojem, które są niezbędne do koncentracji, skupienia się czy wykonywania skomplikowanych umysłowo czynności. Jeśli więc nasza praca w mieszkaniu jest z tych względów mało efektywna i jesteśmy przekonani, że w przestrzeni biurowej zrobilibyśmy zdecydowanie więcej, dobrym rozwiązaniem jest wyprowadzenie firmy ze swojego domu. Wynajęcie pomieszczenia biurowego nie jest wysokim kosztem, jeśli potrzebujemy dosyć niewielkiej przestrzeni. Nie powinno więc to być zbyt dużym obciążeniem dla firmowego budżetu. A wręcz przeciwnie – praca poza domem może być na tyle efektywna, że automatycznie zaczniemy uzyskiwać dużo wyższe przychody.
Jak znaleźć dobre biuro do wynajęcia?
Jeśli szukamy powierzchni biurowej czy niewielkiego lokalu na własną działalność, warto uważnie rozejrzeć się w ofercie nieruchomości w naszym mieście czy okolicy. Do wyboru mamy zarówno portale ogłoszeniowe z ofertami wynajmu mieszkań i lokali biurowych, jak i możliwość skorzystania z usług biura nieruchomości. Ta druga opcja sprawdza się idealnie, gdy chcemy szybko wyprowadzić firmę z mieszkania do niezależnego biura. Dobre biura nieruchomości mają w swojej ofercie praktycznie wszystko: działki Mazury, mieszkania na wynajem w większych i mniejszych miastach, a także spory wybór powierzchni biurowych i lokali użytkowych. Można dzięki nim zaoszczędzić sporo czasu, jaki trzeba byłoby poświęcić na samodzielne szukanie lokalu do wynajęcia. Biuro nieruchomości nie tylko przedstawi sporą ofertę różnych lokali, ale również zajmie się wszystkimi formalnościami, tworzeniem profesjonalnej umowy czy negocjacjami z właścicielem nieruchomości na wynajem. Można więc mieć pewność, że cały proces wynajmu i podpisywania umowy przebiegnie szybko i sprawnie, co pozwoli nam na szybkie przeprowadzenie się do wynajętego biura.
Dziękuję za świetny poradnik!